A Consellería de Educación abriu expediente ao director do instituto da Illa de Arousa, Alfonso Malvido, pola decisión de suspender o inicio das clases o pasado 16 de setembro. A apertura do expediente podería concluír co seu cesamento como director, decisión que se adoptaría unha vez conclúa o prazo de alegacións dentro da tramitación habitual nestes procedementos. A noticia caeu como unha bomba no centro educativo. Hai malestar entre os profesores e haino tamén entre os pais de alumnos.

 

Faro de Vigo.

 

A falta de profesores obriga ó IES da Illa a aprazar o inicio do curso escolar.

 

Diario de Arousa

O Instituto retrasa o inicio do curso ante a falta de profesorado.

 

Voz de Galicia

 

Peche pola educación no IES da Illa.

Faro de Vigo.

Educación di que o IES da Illa ten dous profesores mais que dos que lle pertenecen.

(Hai que roelo !!! Ao mellor a culpa é de Bárcenas ou de Urdangarín, ou dos pais...)

 

Voz de Galicia.

 

O instituto da Illa decide mobilizarse contra os recortes.

 

Voz de Galicia.

Os recortes do profesorado comprometen a oferta educativa no Instituto da Illa.

Moi fan de ... Wert.

 

Querido profesor Wert: o máis nomeado, o máis criticado, o máis cuestionado, o teu é para nota. Defensor con decisión da meritocracia, conseguiches, por méritos propios, ser o primeiro do teu gabinete na materia de sementar polémica -e iso que tes algúns compañeiros de promoción gobernamental que son auténticas instruídas na materia-. Pero ti es moito máis grande que todos eles, miúdo curso levas, José Ignacio, para sobresaínte Cum Laude, dan ganas de regalarche unha bicicleta...

Confésoo, son moi fan de ti, da túa notable capacidade para provocar que, cada vez que abres a boca, salten faíscas. Aínda recordo a que liaches coa "españolización dos alumnos cataláns". Felicidades, mestre, unha soa frase e conseguiches quentar o outono catalán con máis potencia que Gas Natural. E agora que empezan a chegar as altas temperaturas, aí segues ti, inaccesible ao desalento, acendendo o persoal. So hot...

Oe, unha pregunta tipo test, o de cabrear á peña: a) sáeche por casualidade; b) telo ben estudado. Porque non é doado conseguir que saian á rúa a protestar xuntos, pais, profesores e alumnos; que algúns estudantes, deses que atenden en clase -galardoados nos Premios de Fin de Carreira-, che neguen o saúdo mentres lles entregas un diploma cun sorriso; que a túa idea de esixir unha nota máis alta para obter unha bolsa, desgustase aos conselleiros da maioría das Comunidades autónomas, mesmo as que goberna o PP. Se é que sempre fuches moi cañero, linte presumir de que en tempos de Franco, militabas nun partido ilegal, Esquerda democrática. Que tío, xa eras un antisistema!


Gústasme porque triunfas en todos os escenarios, ata o público respectuoso que vai á ópera no Real, che apupa para castigar a túa desafinación na xestión da cultura e a educación -a ver, igual o que pasou é que se infiltraron uns óperaflautas, xa non se pode unha fiar de ninguén-. A cuestión é que onde vas, asubíante, como a unha estrela do rock. Ti provocarías berros ata nunha mani de mimos.

Son moi fan do teu sorriso, José Ignacio, porque ler algúns datos, como que neste momento hai máis de 30.000 universitarios ao bordo da expulsión porque non poden pagar as súas matrículas, amarga o ricto de calquera, pero ti tan feliz. E óioche defender incansable "a cultura do esforzo" e estou tan de acordo contigo ... Si, son moi partidario de "a cultura do esforzo dos pais" por conseguir que os seus fillos teñan a oportunidade de acceder a unha formación académica tan boa como a do resto. Por iso párteme a alma que sintan que suspenderon como pais se non lles chega o diñeiro para custearlles a estes os estudos.

Ah, a túa idea de equiparar a relixión ao resto de materias troncais -que conte para a media do curso, para o acceso a bolsas e para poder repetir-, tamén me parece un acerto. Coas expectativas que lles estamos a dar aos que están en pleno proceso de estudo e de construción de futuro, máis vale que se poñan a rezar...

O último que soubemos sobre ti é que o Partido Popular preparou unha campaña para mellorar a imaxe da Lei Orgánica de Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), a ver se alguén a compra. Eu propóñolles un slogan por se non o teñen aínda: A Wert como nolo montamos. Porque tratar de vender, en plena crise, as bondades dunha suba de taxas ao tempo que se aumenta a esixencia para acceder ás bolsas, está difícil, a verdade. Dificultar o acceso á Educación pública dos máis débiles -que son máis cada vez- non é moi vendible. Como idea de campaña, propoño que fagan contigo unha versión actualizada daquel anuncio de Coca-Cola con acento arxentino, porque ti si que es capaz de acenderlles a todos a faísca da vida: "Aos actores, aos directores, aos mestres, aos alumnos, aos reitores, aos afeccionados á ópera, aos conselleiros de educación... "


En fin, José Ignacio, se a túa intención era pasar á historia polo método que falen de ti aínda que sexa ben, direiche que progresas axeitadamente. Pero se querías aprobar como ministro, recórdote que sacaches un 1,76 na última valoración do CIS. Alumno Wert, necesitas mellorar.

 

 

 

 

Sen bolsas non hai paraíso


É difícil de comprender o empeño de Wert por ventilarse as bolsas universitarias nun país cunha tradición tan arraigada en conceder bolsas como España. Fagamos un breve recompilatorio.


Como feito fundacional deste costume tan san está a Bolsa De La Transición, repartida a puñados entre políticos franquistas que se matricularon en Democracia a pesar de ter suspendidas, entre outras, as materias de Dereitos Humanos e Liberdades Políticas. Naquel momento tratábase de pasar de curso como fose e non se poñer esixente con catro ou cinco materias maría que non tiñan maior importancia. Foi o que en círculos escolares se coñece como un aprobado xeral.
Quizais escoitasen a palabra sobresoldo. Encontrámonos ante un mal uso da lingua castelá. O termo correcto é Bolsa Para Dignificar La Actividad Política. Hai exemplos por todas as partes. Tomemos o caso de Alicia Sánchez-Camacho, presidenta do PP catalán. En 2011 cobraba o seu soldo de senadora máis as axudas parlamentarias, uns ingresos que non lle permitían merendar palmeiras de chocolate recheas de nata ou comprar o Pronto todas as semanas. Así que o PP concedeu a Alicia unha bolsa para que puidese chegar co fin de mes con certa folgura: 113.633 euros aquel ano. Haberá quen non o entenda e está no seu dereito de levantar a voz, pero conviremos todos en que o que menos necesita unha democracia adulta como a nosa é ter políticos mendigando á porta dos supermercados.


Foi precisamente o drama das baixas retribucións na política o que animou ao Congreso dos Deputados a establecer de forma pioneira a Bolsa dos Cubatas A menos de 4 Euros. Só a demagoxia populista dos que denuncian privilexios inexistentes provocou a retirada desta axuda aínda que a bolsa se mantivo, por fortuna, para o viño, a cervexa e os filetes rusos. Non por menos coñecida deberiamos obviar a Bolsa De Alojamiento Aunque Tengas Un Piso En Madrid da que gozan as súas señorías. É que ninguén pensou en como pagar unha terceira ou cuarta residencia na praia? Moita envexa é o que hai neste país.

Por outra parte, sen bolsas sería imposible que os membros do Consello Xeral do Poder Xudicial puidesen abandonar o seu posto de traballo os xoves pola tarde para regresar o martes pola mañá. Esta é a Bolsa De La Semana Caribeña dedicada a fomentar a pesca, o coleccionismo de selos ou filatelia, a sesta antes de comer e outras afeccións inherentes á actividade xurídica. No Parlamento Europeo tamén está dispoñible esta mesma bolsa aínda que as autoridades obrigan o paripé de fichar o venres xusto antes de saír a fume de carozo no primeiro avión de volta á casa. Estes meticulosos europeos, xa saben.


O grande exemplo do extraordinario sistema de bolsas impulsado polo Estado é a monarquía. Poderiamos mesmo considerar que a Casa Real é unha bolsa en si mesma outorgada por dereito hereditario ou arrejuntamiento, aínda que a Bolsa Real non está tan ben pagada como se cree. Sen ir máis lonxe, Iñaki Urdangarin viuse forzado a involucrarse en negocios moi turbios para deixar de comprar iogures de marca branca e que os seus fillos non tivesen que estudar con libros de texto de segunda man (eses libros que veñen subliñados por nenos plebeos que collen o transporte público para ir ao colexio). Por certo, na última actualización administrativa foi suprimida, sen razón coñecida, a Bolsa Corinna De Viajes A Botsuana. Ser rei estase a poñer complicado, a verdade. Calquera día na Zarzuela rematan chamando o chinés para cear. O o que é peor, calquera día rematan traballando no chinés para poder cear.


Co paso do tempo, tamén a iniciativa privada se sumou ao festival das bolsas nun acto de filantropía moi pouco recoñecido. A máis coñecida é a Bolsa Para Ex Presidentes Do Goberno Y Otros Cargos Públicos que conceden as grandes compañías eléctricas. Grazas a esta bolsa, Felipe González, Elena Salgado, José María Aznar e Anxo Acebes conseguiron pagar antibióticos e outros medicamentes encarecidos polo Goberno de Mariano Rajoy e que tivesen suposto un golpe definitivo ás súas maltreitas economías domésticas.


E a última incorporación ao Sistema Nacional de Bolsas foi a Bolsa En Diferido pero a súa complexidade burocrática é tal que prefiro que a explique a súa inspiradora, María Dolores de Cospedal.


E podería seguir un par de horas máis detallando o luxoso mundo das bolsas no que vivimos en España, pero deixémolo aquí e resumámolo todo nunha última frase.
Ministro Wert, volva aos faladoiros, por favor.

 

 

Wert tería deixado a Aznar sen bolsa (beca)
Aznar non logrou o 6,5 que Wert considera necesario para seguir cos estudos
O ministro de Educación preguntouse se os alumnos que non obteñen esa cualificación non deberían estudar "outra cousa"
O ministro de Educación, José Ignacio Wert, tería deixado a José María Aznar sen bolsa. Unha imaxe das cualificacións do expresidente do Goberno publicada no seu primeiro libro de memorias confirma que Aznar, cun 6,4, era un deses alumnos aos que o titular de Educación tivese recomendado estudar "outra cousa", segundo as súas declaracións en 'Os Almorzos' de TVE. Aznar tivo sorte, a súa familia puido pagarlle os estudos e non necesitou bolsas. A pesar de ter "uns anos irregulares", como el mesmo recoñece no seu libro, non abandonou os estudos e acabou chegando ao presidente do Goberno. Quen llo ía dicir a Wert.

 

 

Lambecús e cobardes.
Dicía nunha reflexion o anarquista Errico Malatesta que os que non traballaron nunca falan sempre en nome do traballo, do mesmo modo que os que non se esforzaron nunca, falan sempre en nome do esforzo. É difícil encontrar unha caracterización mellor dos defensores das reformas educativas de Wert. Menten ata a saciedade e xamais predicaron con exemplo.
Din que non se recortaron as bolsas e a realidade é que nos últimos dous anos a partida destinada a bolsas se reduciu en máis de 200 millóns de euros e que o próximo curso case 100.000 estudantes terán que deixar de selo. Apelan a Europa e chaman aos mozos a ser "aventureiros" e a emigrar a eses "arredores" de España (non o esquezan, Europa non é o estranxeiro) ao tempo que as bolsas erasmus se reduciron un 40% e o próximo curso o farán nun 70% (de 60 a 17 millóns). Se xa era difícil irse de erasmus sen axuda familiar Quen se poderá ir agora de erasmus? Só os afortunados que poidan pagarllo.
Ao tempo que alentan que se subvencione a educación privada, acusan as infrafinanciadas universidades públicas de desbaldir, cando a realidade é que a suba de taxas obrigará millares de estudantes a abandonar os seus estudos. Cun 60% de paro xuvenil, 6 millóns de parados e o sistema Bolonia que dificulta que os estudantes compatibilicen traballo e estudos Como demos van pagarse a carreira?.

Aluden, sen lérllelo aos datos do informe Pisa sobre o fracaso escolar, ignorando que o mesmo informe recoñece os logros da educación en España a pesar do seu escaso financiamento; case á par con Francia en resultados de coñecemento e por enriba de Italia. Ignoran que o informe Pisa de 2009 sinalaba que os resultados escolares dos estudantes españois de baixos ingresos superaba a media de países da OCDE e que, no último medio século, só Corea do Sur e Irlanda superan a evolución educativa española que tivo que remontar o desastre que representou o Franquismo. Para que se fagan unha idea, o 65% dos mozos andaluces superan en titulación aos seus pais. Por que hai entón tanto fracaso escolar en España? Basicamente por dúas razóns; uns altos niveis de esixencia inexistentes nos demais países (en España non se pode seguir estudando sen o título de ESO) e pola estafa do boom inmobiliario que empurrou moitos mozos a deixar de estudar para poñerse a traballar na construción.

Pero Quen é os defensores das reformas de Wert? Dende logo ninguén da comunidade educativa, unida como un puño (estudantes, persoal administrativo e de servizos, nais e pais, docentes, e ata os reitores) para enfrontarse a un goberno que está a desmantelar a educación pública. Non esquezamos que ao tempo que os licenciados máis brillantes do noso país negaban o saúdo ao ministro Wert e o alumno con mellor nota de selectividade lucía a camiseta verde dos defensores da educación pública, a casta gobernante contrata como asesores os xefes das súas xuventudes, como Juan Carlos Caballero, con soldos de escándalo ou premia a prudencia ao volante de Angel Carromero cun nomeamento como asesor no Concello de Madrid. Eses son os defensores de Wert. Nin Carromero nin Caballero recibirán unha distinción polo seu rendemento académico pero cobran sueldazos ao tempo que esixen aos mozos que apechuguen e que asuman que é mellor cobrar 500 euros que non cobrar nada. O caso do máis famoso defensor da política educativa do goberno, o señor Francisco Marhuenda, é máis que rechamante; docente nunha universidade pública é materialmente imposible coñecer os datos do seu rendemento académico cando era estudante. No que se refire ás súas tarefas investigadoras, nada se di na web do seu departamento e o portal dialnet achega magros resultados; todo o contrario que unha maioría de profesores malpagados que só cobran da súa actividade docente e investigadora e que se ven obrigados a manter (e a publicar) currículos de excelencia para ter algunha opción de permanecer na Universidade.
Direino chairamente, o modelo educativo desta dereita converterá as universidades nun couto privado daqueles que poidan pagar e destruirá o mérito para favorecer unha casta de covardes acríticos e lambecús. Non é nada novo; así se prosperaba no Franquismo.

(Pablo Iglesias. Público 23/06/2013.)

 

 

Wert consigue que, por primeira vez, desde infantil a Universidade, de pais a profesores e alumnos, todos os niveis do ensino, todos os estamentos, se planten ante unha lei.

 

As 14 claves da reforma educativa de Wert.


Cambio do modelo lingüístico, máis alumnos por clase, colexios menos democráticos, blindaxe da escola segregadora por sexo, maior cota do sector privado e supresión de Cidadanía son algunhas das polémicas reformas

O borrador da reforma da lei de Educación presentado polo ministro José Ignacio Wert ás Comunidades Autónomas, e que se desenvolveu sen diálogo nin consenso coa comunidade educativa, provocou innumerables debates sobre o modelo lingüístico. Non obstante, este apartado, moi político, eclipsou outros puntos espiñentos e transcendentes dunha lexislación que ás veces recorda demasiado ao modelo educativo de épocas xa superadas. Estes son os cambios máis relevantes e polémicos da nova normativa, que supoñerán un custo de case 60 millóns de euros poñer en marcha e que este xoves sacaron a miles de persoas á rúa en toda España.
1. Declaración de intencións no prefacio
En GÁBEA definíase a educación como "o medio de transmitir valores, renovar a cultura (...) fomentar a convivencia democrática, o respecto ás diferenzas individuais, promover a solidariedade e evitar a discriminación (...) para lograr a cohesión social. (...) É o medio máis adecuado para garantir o exercicio da cidadanía democrática, responsable, libre e crítica".
No borrador do anteproxecto de lei da LOMCE no seu quinto parágrafo apunta máis ben á educación como medio para crear cidadáns empleables e capaces de competir no libre mercado: "O nivel educativo dos cidadáns determina a súa capacidade de competir con éxito no ámbito do panorama internacional e de afrontar os desafíos que se formulen no futuro. Mellorar o nivel dos cidadáns (...) supón abrirlles as portas a postos de traballo de alta cualificación, o que representa unha aposta polo crecemento económico e por un futuro mellor,".

2. Axentes privados na regulación pública
A LOMCE inclúe unha definición do que é o "Sistema Educativo Español" na que, curiosamente, as familias e asociacións de pais non foron incluídas, pero si os axentes privados, aos que se lles dá capacidade reguladora, o que podería interpretarse como unha porta á privatización efectiva do sistema de ensino. Di así: "O conxunto de axentes, públicos e privados, que desenvolven funcións de regulación, de financiamento ou de prestación do servizo da educación en España e os seus beneficiarios,".
3. Suprime cidadanía e dá máis horas de relixión
A nova norma elimina Educación para a Cidadanía e aumenta a carga horaria de Relixión e inclúe unha materia alternativa, Valores Culturais e Sociais, equiparándoa á media do resto das materias, o que na práctica pode supoñer unha hora semanal máis desta materia. Estas dúas decisións tomounas de acordo coa Conferencia de Episcopal, a pesar do descenso de alumnos que escollen estudar relixión, que na última década baixou case un 10%.
4. Modelo linguístico
Elimínase a inmersión lingüística, que levaba 30 anos en marcha nalgunhas comunidades con lingua cooficial, ao establecer un mínimo de materias nas dúas linguas oficiais. Ademais establécese que as administracións rexionais poderán dar un trato diferenciado á lingua cooficial respecto ao castelán "nunha proporción razoable" sen que iso supoña a "exclusión do castelán".
Outro dos asuntos que indignan ás administracións con lingua cooficial é que a lingua se considera unha materia non troncal, senón específica, ao mesmo nivel que a Educación Física, aínda que é unha materia específica e obrigatoria para todos os alumnos.
Tamén se formula que as familias poidan elixir a lingua que desexan para os seus fillos: tanto castelán coma a lingua cooficial. E aquí chega un dos asuntos máis polémicos: obriga as administracións a facerse cargo da escolarización en castelán en colexios privados nos casos nos que os pais o reclamen e a administración non o estea a ofrecer nesa determinada zona.

5. Máis diñeiro e autonomía para a excelencia e especialización
A nova norma inclúe un artigo no que ofrece maior autonomía e máis recursos económicos aos centros que poñan en marcha proxectos educativos competitivos tendentes á especialización, e que logo rendan contas sobre eles con avaliacións anuais. Para iso deben apostar por proxectos sobre: "Especialización curricular, a excelencia, a formación docente, a mellora do rendemento escolar, a atención do alumnado con necesidade específica de apoio educativo, ou á achega de recursos didácticos a plataformas dixitais", segundo a norma. Estes centros poderán mesmo seleccionar o seu alumnado en función do seu rendemento académico nas ensinanzas obrigatorias "con ata un 20% da puntuación asignada".
6. Acceso á universidade
Eliminada a selectividade, correrá a cargo das universidades gran parte do peso da selección do seu alumnado. Terán que ter en conta a súa nota de Bacharelato (un 60% como mínimo), as cualificacións obtidas nas materias de bacharelato relacionadas co que quere estudar, a formación complementaria, e se ten estudos relacionados coa carreira que se queira estudar (FP de graos superiores, ou estudos universitarios previos). Tamén poden establecer procedementos de selección e avaliacións específicas
7. Concertos educativos máis longos e en máis etapas
Os concertos amplían a súa duración e pasan de catro anos a seis en Primaria, con carácter xeral. Pero a nova redacción prevé que ademais existan concertos noutras etapas postobrigatorias (bacharelato), que ata agora non estaban previstos na lei. Estes novos concertos durarán catro anos, e ademais se permitará que un concerto cun mesmo titular poida servir para varios centros

8. Blindaxe aos concertos dos centros que segregan por sexo
A anterior lei non permitía discriminar o alumnado polo seu sexo e varias sentenzas deron a razón ás comunidades autónomas que retiraron os seus concertos a centros educativos que segregaban o seu alumnado por sexo, como Cantabria ou Andalucía. Por iso a nova norma inclúe un artigo que blinda este tipo de escolarización. No apartado 3 do artigo 84 especifica: "Non" constitúe "discriminación a admisión de alumnos ou a organización do ensino diferenciado por sexos, sempre que o ensino que impartan se desenvolva conforme ao disposto (...) pola Unesco (...). En ningún caso, a elección da educación diferenciada por sexos poderá implicar para as familias, alumnos e centros correspondentes un trato menos favorable nin unha desvantaxe á hora de subscribir concertos coas Administracións educativas ou en calquera outro aspecto".
9. Colexios menos democráticos e un director profesional
A figura do director cobra moita máis relevancia nos centros escolares. Han de pasar por un proceso de formación e acreditación do Ministerio, que lles ofrece unha maior autonomía se demostran que os recursos públicos se administraron eficientemente e apuntan a unha mellora real dos resultados". Pasan a ser ademais algo así como xestores de Recursos Humanos: poden contratar ou vetar un determinado profesor, establecer os méritos para cubrir un determinado posto por un interino, ou vetar algún dos candidatos se o xustifican.

O claustro de profesores deixa de ser o responsable primordial da elección do director e cobra moito máis peso a Administración nesta elección. Tamén o Consello escolar perde peso á hora de decidir. Ademais, o Consello perde poder no centro, deixa de ser un órgano decisivo, e pasa a selo meramente consultivo. Xa non pode aprobar, nin decidir (foron eliminadas especificamente estas funcións do redactado da lei) e debe limitarse a "avaliar" e informar.
10. Nova Formación Profesional: FP básica e dual
A lei crea unha nova Formación Profesional Básica para alumnos de 15 a 17 anos que tras cursar o primeiro ciclo de ESO non logren pasar a cuarto. É gratuíta e parte do ensino obrigatorio. Dende ela poderase pasar á FP de grao medio, e de aí á FP de Grao Superior " e complétase con materias optativas orientadas aos ciclos de grao superior e ao tránsito cara a outras ensinanzas".
Ademais, crean unha nova FP Dual, que permite facer prácticas e recibir formación en empresas, simultaneando traballo e estudos. Esta FP foi duramente criticada polo ex director xeral de FP do anterior Goberno, Miguel Soler, que considera que na práctica "só servirá para cubrir postos de traballo que requiren unha maior cualificación con estudantes a cambio de soldos que non chegarán ao salario mínimo", xa que a maioría das PEME non teñen capacidade para destinar persoal á formación do alumnado.

11. Máis control do Ministerio nos contidos
Auméntanse as porcentaxes de contidos controlados polo ministerio. Se na GABE o Ministerio controlaba o 65% das ensinanzas mínimas nos currículos, e o 55% nas comunidades con lingua cooficial, agora a norma establece que "os contidos comúns requirirán o 65% dos horarios escolares para as Comunidades Autónomas que teñan lingua cooficial e o 75% para aquelas que non a teñan". Mentres que ata agora os centros eran os encargados de velar polos contidos comúns, a nova norma atribúe esta función ás administracións educativas que "desenvolverán os contidos comúns e poderán establecer directrices pedagóxicas, recoñecendo certo grao de autonomía aos centros educativos,". Aínda que introduce un aceno a determinados centros concertados cun modelo pedagóxico propio: "Os centros educativos dispoñerán de autonomía para deseñar e implantar métodos pedagóxicos propios, de conformidade coas directrices que, se é o caso, establezan as administracións educativas,".
12. Ratios máis altas e profesores sen oposición
Ademais, a lei permite que se aumente por sistema a ratio das aulas (número de alumnos por profesor) un 10%, masificándoas cando a demanda así o requira. Ademais permitirá que as comunidades contraten docentes sen facer a oposición, como é o caso dos profesores nativos para as clases de inglés que Esperanza Aguirre contratou en Madrid o curso pasado.
13. Novos-vellos nomes de materias
Cambia a denominación de varias materias, para volver chamalas como na antiga EGB (en vez de Coñecemento do Medio, Ciencias Naturais por exemplo); en 4º de ESO implántase a materia de Economía e dáselle a mesma relevancia que a Latín ou Bioloxía. Ademais, introdúcense dúas categorías de materias: as troncais e as específicas, e a partir de bacharelato a configuración de materias pasa a ser sumamente específico e modifícanse as vías para elixir, desaparecendo tecnoloxía e deixando unicamente catro: Ciencias, Humanidades, Ciencias Sociais e Artes.

14. Reválidas, ránkings e competitividade entre escolas
Aínda que A GABE xa incluía diversas avaliacións do sistema para traballo interno dos centros e impedía especificamente no seu enunciado utilizar os resultados para facer clasificacións de centros, a nova norma propón xusto o contrario dar a coñecer publicamente estes resultados: "As Administracións educativas publicarán os resultados obtidos polos centros docentes ponderados en relación cos factores socioeconómicos e socioculturais do contexto no que radiquen", recolle. En concreto, elimínase a selectividade pero inclúense outros tres exames ou reválidas que deseñará o Ministerio de Educación e que se realizarán dentro do centro escolar, aínda que os responsables do exame serán externos: o primeiro exame será ao rematar 6º de Primaria (de lingua, matemáticas, ciencia e tecnoloxía), o segundo ao rematar 4º ESO (de materias troncais e unha materia especifica por cada curso; contará un 30% para a nota media da Secundaria), e o terceiro ao final de Bacharelato (todas as troncais, e unha específica por curso; a nota desta proba contará un 40%).

 

Beatriz Lucas ( eldiario.es )

CARTA AO MINISTRO DE EDUCACIÓN.

 

Señor José Ignacio Wert, recórdolle a súa responsabilidade. É vostede o ministro de Educación, non o ministro da Igrexa nin do Opus nin do machismo nin da discriminación. Como ministro de Educación, vostede debería saber que non hai unha soa evidencia científica que demostre que a segregación por sexos na escola mellore o ensino. Si a hai, iso si, sobre a capacidade deste rancio modelo educativo para fomentar o sexismo e a desigualdade. Talvez habería que debater se o Estado debería permitir esta educación claramente discriminatoria. Pero o que é intolerable é que un país que se di aconfesional -que non é Irán- financie con diñeiro público unha educación sexista por razóns relixiosas.
Recórdolle tamén as súas propias palabras, señor Wert: «Eu diría que o noso programa é sinxelo: cumprir a lei. Non temos outro condicionamento nin outra vontade, cumprir a lei». Referíase á polémica sobre o arquivo franquista de Salamanca, pero entendo que este propósito serve para todo o demais. Tamén para a educación sexista cuxas subvencións vostede avala, en contra da sentenza do Tribunal Supremo que as acaba de considerar ilegais. Sorprende a enerxía coa que vostedes, os liberais, defenden as subvencións cando se trata do diñeiro da Igrexa, pero máis aínda que pretendan mantelas contra o mesmo criterio xudicial. Con que cara critica vostede a Sánchez Gordillo se é o Goberno o primeiro en cuestionar as decisións da xustiza? Que argumentos usará o Executivo para manter ese imperio da lei que vostedes mesmos desprezan con tanta frivolidade?
A escusa que vostede utiliza para saltarse a sentenza do Supremo non pode ser máis débil. O tratado da Unesco ao que vostede se refire, señor Wert, non obriga a discriminar, senón que o tolera «en caso de que o Estado a admita», algo que o Supremo aclarou xa. Recórdolle outro dato: está redactado en 1960 e no último medio século España cambiou un montón. Nalgúns temas, parece que ao seu pesar.

(N. Escolar. Blog)

 

 

Que está pasando co IES da Illa.

Nestes momentos o problema mais importante co que se encontran moitos pais, avós, familiares e alumnos deste pobo, é o estado en que se encontra o IES da Illa. Imos dedicar este espazo a todas as noticias relacionadas con este tema.

Se tedes algo que dicir, ou pensades que puxemos algo fora de lugar, podedes dicírnolo no noso correo:                        quepasanailla@gmail.com

 

Historia

-Cando naceu o instituto alguén se olvidou de ver o índice de natalidade. Xa non hai onde facer nada. Ata as gradas do pavillón na parte de arriba son aulas, algo que senón é inhumano paréceselle bastante. Non sería raro que dentro dalgúns anos só se poida impartir primeiro e segundo, e que terceiro e cuarto haxa que estudalos fóra da Illa.

Temos os mesmos problemas que o ano pasado, déficit de profesores.   Conseguimos que se adaptasen dúas dependencias para aulas, pero seguimos sin que os responsables de Educación nos autoricen a desdobrar os segundos.

 

 

 

 

Faro de Vigo

 

A comunidade escolar da Illa reclama con pancartas a ampliación do colexio Torre-Illa.

O centro atópase masificado e piden solucións urxentes.

Faro de Vigo

 Aulas nas que non caben 30 alumnos

O profesorado dos institutos arousans asegura que as dimensions das suas clases non permiten asumir o aumento de alumnado do 20% anunciado polo Gobieno centra.

 

 

 

 

Faro de Vigo

 

Educación esquéce as melloras comprometidas co IES da Illa.

 

 


A Illa de Arousa contra los diezmos

Los catalanes dueños de salazones consideraban ilegales estos pagos

 

 

 

Voz de Galicia

 

Os alumnos de A Illa coñecen os seus recursos.

 

Voz de Galicia

 

As Garderías de Carril, A Illa e O Grove, abrirán en Agosto.

 

 

 

 

Voz de Galicia.

 

Presentan vinte escritos para que a Escola Infantil da Illa non peche en Agosto.

Todos deberiamos ver este vídeo, é un pequeno tributo, á tan últimamente denostada Educación Pública.  ¡¡¡ Gracias !!!

 

Voz de Galicia.

 

A Illa abre o ano, pedindo melloras para o instituto.

Faro de Vigo

A Illa despide 2011 reclamando melloras para o instituto da ESO.

Diario de Arousa.

ORIGINAL PROTESTA DE LA ANPA PARA SOLICITAR MEJORAS EN EL INSTITUTO
Uvas reivindicativas en A Illa

REPORTAJE DE P.A.
A Illa tiene un horario particular. Vecinos, padres de alumnos y estudiantes fueron convocados por la ANPA del instituto a tomar las uvas reivindicativas a mediodía del día 31. Pero llegaron las doce de la mañana y todavía faltaban cosas por preparar, lo que obligó a retrasar la ingesta de la fruta unos minutos, que al final se convirtieron en media hora. Realmente daba igual. Lo importante para los asistentes era participar en la movilización y mantener las protestas contra los recortes en la educación pública y para exigir a la Consellería mejoras para el centro isleño. Los promotores de la iniciativa saldaron el retraso con un simple; “Nós temos horario insular”, por lo que daba igual que las uvas se retrasasen media hora.
La mayoría de los asistentes se protegieron de la pertinaz lluvia con paraguas y vestían camisetas reivindicativas de color amarillo con el lema “Non nos recortes”.
Un profesor y el presidente de la ANPA se subieron al balcón y explicaron los motivos de la convocatoria, al mismo tiempo que anunciaban que las protestas continuarán a lo largo de las próximas semanas y meses hasta que la Consellería de Educación atienda sus demandas.
Entretanto, las personas que llenaban la explanada se preparaban para digerir las uvas. La verdad es que no tuvieron demasiados problemas y nadie se indigestó, porque las campanadas eran muy espaciadas.
Tanto era así, que entre una y otra se lanzaba al aire una frase reivindicativa hasta reunir un total de doce.
Entre los asistentes se encontraba el alcalde de A Illa, Manuel Vázquez, así como miembros de la Corporación municipal que se quisieron sumar a este acto en apoyo de las reivindicaciones de la comunidad escolar isleña.
En este sentido, cabe destacar que la lluvia, insistente por momentos y que incluso llegaba a calar, no arredró a los vecinos de A Illa para sumarse a una nueva y original forma de protesta, que mantendrán a lo largo de las próximas semanas y meses hasta conseguir el objetivo, tal y como quedó patente tras los discursos y las arengas lanzadas desde el balcón consistorial.

 

 

Voz de Galicia.

 

Con u de uvas na Illa de Arousa.

Este é o cartel do rapaz que gañou o concurso. Nel convocase a todos os que estan interesados en defender o ensino público a celebrar as badaladas reivindicativas de fin de ano o próximo día 31, na explanada do Concello da Illa de Arousa.

El IES convoca a los centros de O Salnés a tomar las uvas protesta el 31 a mediodía
 B. Y. A ILLA

La ANPA del IES de A Illa de Arousa ha remitido comunicación a los diferentes centros educativos de toda la comarca de O Salnés para invitarlos a participar en la toma de uvas reivindicativa del día 31 a mediodía, en favor de la educación pública.

Así lo manifestaron ayer representantes de la ANPA, con su portavoz, Ramón Dios, al frente. La intención es unir al máximo número posible de personas en un acto que reclamará soluciones particulares para el centro de A Illa, pero también compromisos con la educación en general.

Ayer también aprovecharon para presentar los carteles de la convocatoria, material gráfico en cuyo diseño participaron los propios alumnos del centro.

Según explicaron, los estudiantes participaron en un concurso presentando diferentes trabajos. El ganador fue el que se ha incluido en los carteles de promoción del evento.

Este consistirá en la toma de las doce uvas con las campanadas de mediodía del 31 de diciembre, ante el Concello de A Illa de Arousa.

Además de las doce uvas adelantadas habrá música con gaiteiros y demás y Ramón Dios adelantaba ayer que también habrá “algunas sorpresas”.

Agradecidos > Los representantes de la asociación de madres y padres de alumnos del instituto también quisieron señalar ayer que enviaron una carta a la Consellería de Educación “na que lle damos as grazas polas cortinas térmicas que nos instalaron e polos cartos para poder reparar o aire acondicionado, que fará da aula de plástica unha aula humana, porque non o era”, valoró Ramón Dios.

Con ello se refería a la elevada temperatura que se registra en las instalaciones todo el año, aunque en especial en días de sol, ya que se encuentra habilitada, por falta de espacio, en lo que debieran ser las gradas del pabellón. Por ello mismo, también señalaron que “non estamos para nada de acordo coa decisión tomada” sobre la no ampliación del centro, al menos, hasta 2016.

El portavoz de la ANPA también recordó que “os representantes dos tres grupos políticos, que visitaron o centro, coincidiron en recoñecer que os rapaces están apretados, ‘hacinados’ dixo algún”, de ahí la indignación que aseguran sentir los padres de alumnos ante los resultados de un informe técnico que concluye la ampliación como no necesaria por el momento.

Por el momento han recibido contestación de varios centros de enseñanza de la comarca “manifestando o apoio á iniciativa” de las doce uvas solidarias.

Hacen extensible la invitación a este acto a todos los vecinos de A Illa y de la comarca de O Salnés en general que quieran participar en la reivindicación.

 

Voz de Galicia.

 

O instituto isleño tomará as uvas «en defensa do ensino»

 

Faro de Vigo.

 

A Illa suma apoyos para un fin de ano no que se reivindicará unha "educación digna"


 

Imaxes

Nesta sección imos poñer, todas as fotos relacionadas co problema do Instituto de secundaria, as fotos da cadea humana na ponte, fotos dos actos reivindicativos, vídeos que teñamos, etc...

 

Por fin podemos poñer o vídeo da excursión a Santiago, pido disculpas pola calidade, pero como sabedes, en youtube non se pode ter vídeos moi longos, este dura aproximadamente uns 25 minutos.

Polo de agora, podemos velo nesta páxina e tamén en youtube, xa que os da TVG non nos dan bola, podemos vernos desde aquí...

Cando se faga a exposición de fotos, poremos tamén este vídeo con toda a calidade. (desculpade ao cámara, pouco se lle pode pedir con 12 anos.)

Nota: na sección de vídeos, está con unha pouca calidade mais...

 

 

Fantástica foto da cadea humana na ponte da Illa. Grazas a Charo por enviala, espero poñer pronto novas fotos, pero as que teño ocupan moito espazo, e aínda hai que comprimilas para poñer a maioría. (Recordar que debedes picar enriba da imaxe para vela ampliada.)

 

A ANPA do IES tomará as uvas el día 31 ao mediodía para pedir que se amplíe o centro.

Diario de Arousa

La Asociación de Nais e Pais de Alumnos del IES de A Illa decidió en la noche del miércoles continuar las concentraciones para reclamar la ampliación del centro. Lo harán con una nueva forma de protesta, que consistirá en la toma de las doce uvas, el día 31 de diciembre, a las 12 del mediodía.

Se trata de un nuevo acto que sigue la estela de la originalidad en las protestas iniciada desde el arranque del curso, por la vía pacífica que está caracterizando todas estas citas.

El lugar de la concentración será la plaza al pie del Ayuntamiento, junto al Auditorio, donde ya se había realizado una quedada el 24 de septiembre. Coincidiendo con las campanadas de mediodía del último día del año, los presentes tomarán “doce uvas reivindicativas, co desexo de non ós recurtes”, acto en el que no faltarán las enseñas y pancartas que llevan acompañando a la comunidad educativa durante todos estos meses.

A lo largo ese día podría haber más actos programados, para ampliar la protesta, que podrían ir conociéndose a lo largo de los próximos días, según se vaya concretando la organización. La intención, además, es que puedan producirse también más concentraciones o acciones críticas con Educación.

Una ANPA más grande > La próxima reunión de la ANPA, a celebrar en la siguiente semana, tendrá como objeto una ampliación del número de integrantes en la directiva. Con esta reorganización, la asociación verá incrementado el número de padres de alumnos integrantes en su cúpula gestora, situación que se persigue para poder organizar de manera más eficaz la protesta del día 31 y todos los futuros actos reivindicativos que, ya anuncian, continuarán.

“Os pais manifestaron un cabreo grande. Están moi descontentos coa decisión da administración, porque parecen de vergoña os datos que deron e que a ampliación se contemple só en 2016 e ‘en caso de necesidade’, ou sexa que nin iso é seguro tampouco”, valoraba ayer el portavoz de la ANPA del IES, Ramón Dios.

Él mismo recordaba que “os tres grupos parlamentarios, cuxos representantes viñeron visitar o instituto, viron e coincidiron en sinalar que non hai sitio, que non hai espazos comúns porque todo está ocupado para poder dar clases, e agora atopámonos con que todo isto non coincide para nada co que se nos di dende Educación”.

Desde la Xunta de Galicia indicaron que los informes realizados atendiendo a la previsión de evolución demográfica apuntan a que no habrá problemas de espacio en el centro al menos hasta el año 2016.

 

Voz de Galicia.

 

A Illa inventa as campanadas reivindicativas para fin de ano.

 

Faro de Vigo.

 

A comunidade escolar do IES da Illa prepara unha gran festa reivindicativa para fin de ano.

Faro de Vigo.

 

A Xunta descarta a ampliación do IES da Illa antes do ano 2016.

 

Nota: Deron unhas cortinas térmicas e unha  axuda de entre 600 e 1000 € para a caldeira de enriba do pabillón. Fantástico !!! Non podo conter a emoción, imaxino a todos os pais emocionados co nobre e xeneroso acto do Delegado Territorial da Xunta.

Debaixo podemos ver o que pon no Diario de Arousa, este venres, 2 de Decembro, sobre a reunión mantida cos responsables da Xunta

(Por se alguén non sabe de que vai o conto, dicirlle que o conto é o mesmo, o famosísimo "Conto de sempre...")

A ILLA DE AROUSA

La Xunta estima que el IES cumple la ley y ve el 2015 como el año “idóneo” para ampliarlo

L. R. > A ILLA

a Consellería de Educación no ampliará el edificio del IES A Illa porque, dicen, así lo estiman los estudios encargados a este respecto y que “o momento adecuado” será a partir de 2015. Una noticia que supone un “duro golpe” para la comunidad escolar que ha protagonizado todo tipo de protestas para exigirla de manera inmediata.

El delegado territorial de la Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores Tourís, fue el encargado de trasladarle la decisión al alcalde isleño, Manuel Vázquez, durante una reunión celebrada ayer. Al encuentro acudió el jefe territorial César Pérez, así como técnicos y el director del centro. Durante el mismo, el primero explicó que los informes técnicos elaborados indican que el instituto “cumpre perfectamente cos espazos esixidos polo decreto 132/2010 da LOE, é dicir, a ratio esixida, sen esquecer que nos últimos anos executamos obras que serviron para mellorar a calidade educativa”.

Del mismo modo, Cores Tourís explicó que se ha detectado que el alumnado de la localidad “estancarase nos próximos anos, chegando incluso a decrecer entre 2013 e 2015”. De hecho, expuso que a partir de este año será “o momento adecuado” e incluso le solicitaba al regidor municipal que vaya “buscando un terreo de entre 15.000 y 20.000 metros cadrados” para poñer a disposición de Educación y que esta ejecute la obra.

Padres > Según Ramón Dios, portavoz de la Asociación de Nais e Pais, la noticia ha sido un mazazo y no comparte los argumentos planteados por el delegado de la Xunta. Insistía en que “están saturados” y que los ratios de 30 niños por aula no son adecuados para este centro, “xa que agora non collen nin os 27”, manifestó. Asimismo comentó que el estudio poblacional incurre en error, según él, porque “se tomou en conta o número de matrículados no CEIP Torre pero, por exemplo, ao IES van fillos de isleños que están regresando ao municipio. Hai moitos destes casos e haberá máis”. Asimismo, tachó de “moi preocupante” la manera de expresarse de Cores Tourís sobre que en 2015 se plantearía la ampliación porque “dixo, posiblemente. É unha frase moi abstracta”.

Dios también expuso que para entonces pueden cambiar no sólo el gobierno autonómico, sino los responsables de Educación y, por tanto, su opinión.

De un modo similar se posicionó en cuanto al CEIP Torre que, según el delegado territorial, será sometido a estudio para analizar la necesidad de su ampliación. En este caso, añadió el portavoz, marcaron el 2014 como fecha, con lo cual, apuntó, “xa deberían crear o presuposto no 2012”.

En definitiva, en su opinión, todo son “hipótesis” de las que dará parte a los padres en una próxima reunión, así como las mejoras que realizará Educación en el aula creada encima de las gradas del pabellón -con la reparación del aire acondicionado y la instalación de una cortina térmica- para evitar los 40 grados de calor que, asegura, se llegan a registrar en días soleados. Una actuación que exigió en la propia reunión “como pai que ve como os rapaces o están pasando mal”.

¿Habrá protestas? > Todos decidirán en asamblea qué hacer ahora. Dios desconoce cuál será su reacción y que medidas se propondrán aunque, asegura que ayer Cores Tourís le preguntó si seguirán con las protestas “e contesteille que trátase da educación dos nosos fillos, non é un capricho. Os grupos parlamentarios recoñeceron as carencias (hacinamentos nalgúns casos) e a semana seguinte, na comisión, o PP votou en contra. Isto non é de recibo”, concluyó el portavoz.

 

 

 

 

Voz de Galicia.

 

O informe de Educación di que o IES da Illa non necesita ampliación.

 

Nota: Como  podemos ver claramente, o bolígrafo co que se escribeu ese informe iba por onde o levaban...

 

 

 

 

 

 

 

Diario de Arousa.

Os pais da guardería deberán demostrar que traballan en agosto para evitar o peche.

La reunión celebrada ayer entre la coordinadora de zona del Consorcio que gestiona la escuela infantil de A Illa y los padres de los alumnos no resultó satisfactoria para estos últimos. Una de las madres relataba que no se concretó nada nuevo más que pedirán a los padres una demostración documental de que trabajan durante agosto, el mes durante el cual la entidad pretende cerrar las puertas del centro, decisión que los padres rechazan.

Un buen número de progenitores asistieron al encuentro para mostrar su rechazo a las medidas planteadas por el Consorcio de la Xunta pero lo único que obtuvieron es que: “Ata mediados de mazo non nos dan resposta”.

De momento, lo único que les quedó claro es que antes de febrero deberán demostrar mediante todo tipo de documentos que tanto los padres como la madres de los alumnos tienen responsabilidades laborales que les impiden hacerse cargo de sus hijos durante el mes de agosto.

Según explicaron ayer desde la Asociación de Nais e Pais, los vecinos no tiene problema en cumplir con esta exigencia, no obstante, añadió “algúns están nunha situación difícil porque agora mesmo están no paro e non saben se dentro dun tempo lograrán traballar”. Asimismo, destacó que la mayoría son autónomos que trabajan en el sector pesquero o marisquero.

Con todo, “faremos todo o posible para evitar que a escola peche en agosto”, añadía su portavoz. De hecho, aún esperan resultados en otras puertas que han ido tocando desde que se enteraron de las intenciones del Consorcio. Así, cabe recordar, lograron reunir unas 400 firmas que enviaron recientemente al Valedor do Pobo para solicitar su mediación. Y es que muchos padres optaron por la guardería pública de la línea “A Galiña azul”, entre otros motivos, también porque abre sus puertas durante todo el año y esto resultaba más beneficioso a la hora de flexibilizar sus obligaciones laborales.

 

Voz de Galicia.

 

A reunión  ca coordinadora de zona do Consorcio Galego de Benestar, non satisface  aos pais de alumnos da guardería da Illa.

 

Faro de Vigo.

 

A galescola da Illa abrirá en Agosto, sempre que 15 pais poidan certificar que están traballando nese mes.

 

 

Pais e alumnos da Illa acuden a Compostela nunha visita reivindicativa.

 

A voz de Galicia

 

 

As protestas dos alumnos da Illa, trasládanse aos monumentos de Santiago.

 

Faro de Vigo

Diario de Arousa.

Más de cuatrocientas personas secundan la “excursión didáctica” de A Illa a Santiago

La “excursión didáctica” organizada por la asociación de padres del IES A Illa hasta Compostela tuvo ayer un amplio respaldo. Más de cuatrocienta personas abarrotaron los tres autobuses que se desplazaron hasta la capital gallega, así como los numerosos coches particulares por los que también optaron muchas familias.

Desde la organización reconocían ayer haberse visto un poco desbordados, ya que las trescientas camisetas previstas para esta ocasión, en las que se podía leer un lema contra los recortes de la Xunta en materia de Educación, se quedaron escasas, y no todos los participantes pudieron lucirlas. Con todo, consiguieron hacerse ver.

La “excursión”, en la que participaban padres y alumnos, partió de la Alameda y recorrió caminando la distancia hasta el Parlamento gallego. Allí los padres explicaron a los niños que era el lugar “onde os diputados que nos eleximos nas eleccións autonómicas fan leis, cambianas e toman decisión que agora nos afectan a todos, e moitas delas tómanas de xeito equivocado”.

Y es que Ramón Dios, portavoz de los padres, no tiene ninguna duda de que la decisión de no ampliar el IES de A Illa responde exclusivamente a razones políticas. Prueba de ello es que en la visita al municipio de dos diputados populares “nos deran a razón e reconocen que as instalación se quedaban pequenas para dar clase e que era necesario amplialas”. Sin embargo, ambos votaron en contra en la Comisión Especial celebrada la pasada semana y en la que se debatía una moción consensuada por la oposición en la que precisamente se pedía la ampliación del Instituto y la dotación de un profesor más.

“Aducen falta de presuposto para poder acometer esta obra, pero eso non é máis que unha clara discriminación para os rapaces de A Illa, que están vendo mermado o seu dereito a recibir unha educación de calidade”, explicaba ayer Ramón Dios.

Secuencia > Desde el ANPA han tratado desde el inicio de este conflicto, que coincide en el tiempo con el comiezo del curso escolar, de involucrar a los escolares en esta reivindicación “e moitos dos rapaces, sobre todo os que están nos últimos cursos, teñen moi claro que están en poñendo en perigo a súa formación e que, por unha cuestión política, están a xogar co seu futuro”. Algo que los padres no están dispuestos a consentir.

En la agenda del ANPA no hay pendiente ninguna nueva reunión con la administración autonómica para tratar de encauzar la situación, pero ellos no están dispuestos a tirar la toalla. Lo tienen claro. Y es que lo que está en juego es demasiado importante como para que la asociación de padres de A Illa se rinda, y en su hoja de ruta está tomar las medidas que sean necesaria para hacer entender a la Consellería de Educación que los recortes a aplicar no pueden implicar una merma en el derecho de los alumnos a recibir una educación de calidad.

Esta misma semana la Asociación de Padres mantendrán una nueva asamblea de padres para decidir cuáles serán las nuevas actividades reivindicativas que desarrollarán para lograr hacer entrar en razón a la administración autonómica.

Este Domingo, 27 de Novembro, realizouse a tan esperada excursión didáctica a Santiago de Compostela. Arredor de 400 persoas, nais, país e alumnos representando aos colexios da Illa, Galiña Azul, Primaria e Secundaria nos presentamos diante do Parlamento de Galiza, e fixemos una pequeña excursión pola zona vella, para rematar na Praza do Obradoiro, diante da Catedral.
O tempo foi excelente, o comportamento de todos os desprazados foi magnífico, dando mostras de civismo, educación, cordialidade, unha excelente proba de que o que se está facendo é ir polo camiño correcto. Demostrarlles aos que pensan que nos imos a cansar, que están equivocados, que a xente de este pobo non se vai rendir nunca, e que a única forma de vencernos vai ser coa forza da razón, nunca aceptar que por culpa dun capricho dalgún político que ignora o ensino, a educación, e non poden ver a xente deste pobo, so teñen cartos para gaiteiradas e pistas de patinaxe, como puidemos ver alí mesmo, ao lado da catedral…
Pareciamos unha marea amárela, non estabamos todos os que somos, pero eramos todos os que estabamos. O camino vai ser longo, pero non podemos desfalecer, o futuro dos nosos fillos, e dos fillos dos nosos veciños está nas nosas mans.

Este martes na asemblea de pais e nais dos alumnos do IES, falouse da excursión a Santiago do próximo domingo, xa están apuntadas cerca de 300 persoas. Acordouse de coller os autobuses diante da casa do mar, todo mais tardar as 9:45 h., faremos un tour pola zona vella, coñeceremos os edificios mais importantes da capital de Galiza, alí os profesores daran as explicacións pertinentes aos alumnos, e ás 13:30 h, colleremos o bus de volta para a Illa.

Recalcouse unha vez mais que as motivacions deste colectivo, non son de ningún xeito políticas, proba delo foi que se esperou ao remate das eleccións para facer a excursión. Esperamos deste xeito, poder arreglar, ou voltar a arrimar ao noso lado (se é que non o estaban xa) á xente do partido popular que se desmarcou desta dirección nun comunicado nun xornal.

 

Diario de Arousa
La comunidad del IES realizará una visita didáctica y reivindicativa a Santiago

  Pasaron las elecciones y tal y como prometieron, los padres del IES A Illa de Arousa retomarán su protesta para exigir un profesor, el desdoble de Segundo de la ESO y, sobre todo, la necesaria ampliación de las instalaciones, como vienen haciendo desde hace meses. Y no perderán un segundo más. La próxima tendrá lugar este mismo domingo con una excursión “didáctica” a Santiago de Compostela.

La Asociación de Nais e Pais celebró una asamblea el pasado jueves para definir el programa de actividades porque si algo tienen claro es que “temos a razón e faremos algo todas as semanas, coste o coste” y hasta que se cumplan sus reclamaciones aunque con la Consellería de Educación ya tienen pocas esperanzas, “sabemos que non van mandar o profesor, nin facer o desdobre e nin temos coñecemento do estudo que ían facer sobre a ampliación do centro, e que ían presentar en novembro”, expuso su portavoz, Ramón Dios. Asimismo hablan de la decepción que se llevaron con el PP, cuando “os mesmos parlamentarios que viñeron ao instituto e recoñeceron a existencia das carencias logo, na comisión de educación da semana pasada, votaron en contra das medidas correctoras”, añadió.

Así, este domingo partirán de la villa en tres autobuses y coches particulares con destino a la capital, donde los niños conocerán el Parlamento o la Praza do Obradoiro. En definitiva, una visita didáctica en la que mostrarán su problema mediante camisetas. Estas lucirán un mapa de A Illa cortado por unas tijeras para decir “non aos recortes de Educación”.

Alumnos e pais da A Illa van a Santiago nunha excursión reivindicativa. (Vozdegalicia)

Pais da illa recollen firmas para que a guardería pública abra todo o ano

Diario de Arousa.

A ILLA DE AROUSA Padres de A Illa de Arousa están recogiendo firmas para conseguir que la guardería pública a la que asisten sus hijos abra todo el año como hasta el momento. Su malestar se suma al de la plantilla que ayer mismo realizaba ayer un paro para exigir la aplicación del convenio laboral que regula sus derechos y obligaciones, y por el que esperan desde hace tres años.

No es la primera vez que los docentes del centro isleño se suman a los actos reivindicativos promovidos por todas las plantillas de las guarderías del Consorcio de Benestar de la Xunta. De hecho, han participado en tres huelgas y ayer protagonizaban un parón con unos servicios mínimos del 50%, por otra parte, “abusivos”, dicen, que les obligaban a turnarse de cuatro en cuatro para sostener la pancarta.

Su mensaje es claro: “Convenio xa”. Los profesores (8 en total) llevan esperando desde hace tres años por la aplicación del convenio negociado con el bipartito de la Xunta y que contemplaba la equiparación de sus derechos a los de las guarderías públicas anteriores al Consorcio, de manera gradual. “As diferenzas son moitas, cobran máis, teñen máis vacacións... Son como educadores de primeira e nós de terceira”, expuso uno de los trabajadores.

Tres sin noticias> Sin embargo, llegaron las elecciones, y con el cambio de gobierno, el documento no llegó a entrar en vigor. Es más, “levamos dende xuño do ano pasado esperando porque os responsables do Consorcio se reúnan cos representantes sindicais”.

Mientras tanto, sus condiciones como personal laboral se rigen por diferentes convenios, es decir, “non siguen o regulamento básico dos traballadores, segundo que dereito sexa collen os preceptos normativos dun ou doutro convenio e, ao final, toman o pior de cada un”, expuso uno de los profesores.

El mismo docente explicó que este proceder es legal y que no existe un plazo para que la Xunta aplique el documento pactado hace tres años y que, por lo menos, “contemplaba mellorar as nosas condicións pouco a pouco”. Así, “queimados”, se ven obligados a realizar protestas como la de ayer y a su malestar se están sumando ahora los padres por otra decisión de ese organismo que rige las guarderías de la “Galiña azul” y los centros de días públicos.

Según uno de los trabajadores, muchos escogieron esta escuela y no la otra existente en la localidad porque abría todo el año. Sin embargo, cual fue su sorpresa cuando un mes después de matricular a sus hijos, recibieron un comunicado informándoles de que las instalaciones cerrarán durante el mes de agosto. “Quéixanse por avisar tras matricular aos seus fillos e xa están remitindo escritos e máis recollendo sinaturas para que a Xunta evite isto”.

No Diario de Arousa:Educación contesta al Concello que no hay partida para ampliar el CEIP

 

El alcalde de A Illa de Arousa, Manuel Vázquez, hizo público ayer que la Consellería de Educación de la Xunta de Galicia remitió un comunicado al Concello en respuesta a una carta enviada por el gobierno local a respecto de la ampliación del colegio Torre-Illa.

El ejecutivo municipal, una vez revisado el borrador de los presupuestos de la Xunta para 2012, decidió dirigirse al departamento autonómico que dirige Jesús Vázquez “ante a falla de partidas orzamentarias no mesmo”.

El regidor expresaba ayer que “a sorpresa é a resposta recibida por parte da Consellería, que nun escueto comunicado contesta que ‘non se prevé ningunha partida orzamentaria a tales efectos’. Unha vez máis o goberno do señor Feijóo deixa de lado ao Concello de A Illa de Arousa e tómalle o pelo á Comunidade Educativa e a todos os veciños da localidade”, valoraba el primer edil.

Instituto > El grupo popular en el Parlamento, además, durante un debate en comisión esta semana, reiteraba que la decisión sobre ejecutar o no la ampliación del instituto de ESO de A Illa se determinará tras conocer los resultados del correspondiente informe técnico, aún en ejecución.

Por su parte, la ANPA del IES decidió posponer los actos de protesta para después de los comicios de este domingo. Quieren, con ello, que no se liguen sus reivindicaciones “coa política”. Ultiman una suelta de globos y una marcha a Santiago de Compostela para reclamar la ampliación y más profesores.

Nun mitin fin de campaña, fálase sobre a negativa a ampliar o colexio A Torre e o IES da Illa.

O alcalde nun mitin electoral, acusa a Educación de "tomar o pelo" ós veciños da Illa.




Pincha na foto para saber as últimas novas de como se está tratando o tema do desdoble de segundo no Parlamento de Galiza.

Non parece que nos fagan moito caso, pero se nos esquecemos do tema, paro o próximo ano iremos a peor.

No diario de arousa tamén fala do tema do desdoble que se tratou no Parlamento de Galiza.

Ven dicindo o mesmo, pero polo menos toca o tema, clica na foto e unha vez que vexas o diario pincha na esquerda, onde pon Salnés.

O PP deixa a reforma do IES en mans do informe da delegación da Xunta

Informe da visita dos parlamentarios do partido polular ao instituto, onde din que van a deixar todo en mans dos inspectores...

O parlamentario socialista Meijón visitou o Instituto de Educación Secundaria para comprobar a situación que está a vivir o centro.

 

O BNG constata na illa as deficiencias de espazo en varias aulas do instituto.

A diputada Carme Adán visitou o centro e comprometeuse a impulsar unha iniciativa parlamentaria.

 

 

 

 

Tourís insiste: non haberá outro mestre pero estudan ampliar o IES...

Tourís di que non hai cartos, e de ampliar o centro pode prometer e promete que...

 

Apoio unánime da corporación municipal ás reivindicacións do IES.

Naquel momento tivemos o apoio de todos, logo mais tarde, parece que se acusou  desde un partido á direccion dos pais de estar facendo política.

 

Somos da Illa de Arousa

As novas da Illa
As novas da Illa